Награди - SUPERBRANDS



Глобалната програма Superbrands е създадена във Великобритания през 1995 г. Тя е фокусирана в отличаването и популяризирането на изключителните търговски марки, опериращи на националния пазар. От тогава до днес организацията непрекъснато разширява своята дейност, затвърждавайки авторитета си на независим арбитър в брандинга, който работи активно с повече от 6 000 водещи марки по света, както и с най-ярките имена в маркетинга, бизнеса и обществения живот. Организацията провежда конкурса за отличията Superbrands и осъществява промоционалната програма, която е представена в 60 страни.

 

 В края на 2005 г. към програмата се присъедини и България.

   Superbrands разпознава, награждава и засилва позициите на водещите брандове в страните, където програмата се реализира. Това става чрез регламентиран процес на селекция и оценяване, който индикира кои търговски марки постигат критериите за участие в проекта.

   Първоначално Superbrands изготвя списък с имената на търговските марки, опериращи на пазара, като се използват множество източници, статистически данни и анализи на водещи маркетингови агенци, с които организацията си партнира в осъществяването на проекта.


  След това се сформира независимо и доброволно жури от експерти – Борд на Superbrands, който се състои от водещи специалисти в областта на маркетинга, бизнес анализа, рекламата, публичните комуникации и дизайна, както и от авторитетни представители на обществените и деловите кръгове, дълбоко свързани с развитието на свободния пазар и демократичното общество.

  Членовете на Борда не получават материално възнаграждение. Те оценяват всеки един бранд, като се ръководят от методиката и критериите на глобалната организация Superbrands и се опират на своя голям професионален опит. (Методиката и критериите са универсални за всички страни, реализиращи програмата Superbrands.




   Потребителите също могат да гласуват в Интернет за своите желани и предпочитани брандове. Това дава възможност общественото мнение да се разгледа успоредно с това на експертите. Резултатите от двете гласувания се обединяват и имат еднаква сила за формирането на крайната оценка на всеки отделен бранд. По този начин статута Superbrands постигат само ‘звездите’ от всички брандове на националния пазар.